20 June, 2011

Ayam masak merah untuk En.Kekasih :)






♥ ♥ ♥ Salam ♥ ♥ ♥






18/06/2011 sejarah dalam idop..1st time belaja memasak..heeee~ (wt malu je br nk blaja masak). tu pn nk amek hati En.Kekasih..kate nye teringin nk mkn ayam masak merah dr air tangan aku..huhu..mcm² buah hati aku ni..tp ok jgk die nk cm tu.,.bgs la..law x smp bile² pn aku xtau masak..hehe..sebenarnya la kn, ni nk habaq mai..(tetiba loghat utara) aku x suke memasak..mmg xsuke..smp kn aku benci tuk masak..kadang aku pk kenapa pompuan kne masak? perlu ke pompuan nk masak? haaa smp cm tu skali..bile mak aku soh msk dapo je aku ngelat wt keje lain..lipat kain la ape la..ade jela alasan aku. kadang tu smp dh xde alasan aku nk bg,aku tido dan kate penat..lastly alasan aku " eee org xsuke msk la. benci memasak". mak aku pn mula la buka kitab..haha..aku iye kn ajeeee..still x msk lg..smp la mak aku yg msk..tu la perangai aku. buruk perangai kn.. :p skrg mau berubah..nk xnk kne jgk masak..huh

ari sabtu lps aku blaja msk..ayam masak merah, febret En.Kekasih. alhamdulillah menjadi..hehe..nk tau x sape aja..haha..malu la nk ckp..eh silap..malu la nk mention nama..malu sgt..tp xperlu nk malu kn kalau kite blaja..adik aku yg aja..hahahaahahaha..larikkkkkk...maluuuuuu...ok dh larik..penat seh...huh..

actualy senang je bile dh tau..igt kn susah bebeno..x smp stgh jam aku msk dh siap..then bile dh siap cepat² aku mesej buah hati inform yg aku dh siap masak..lalalalaaa...En.Kekasih pn reply "ok nk mandi jap".,. selamber je die reply cm tu..cm xde perasaan..aku pn iye kn aje la..haha..dua² xde perasaan..sblm aku masak aku ade bgtau En.Kekasih yg aku nk masak makanan febret die..





aku : dy,my masak ayam masak merah tuk dy nk x?


ddy : ha? comel je..my pandai ke? tau ke nk masak?


aku : alaaaaaa blaja la..nk x?


ddy : ok. dh masak ke blom?

aku : blom lg la. jap nk call abh soh beli. abh kt keluar.



~senyap cm tu je~








then aku pn call abah aku..miskol je actualy..huhu..jimat kedit tuk call & msg buah hati..huhu..then abah aku call blk





abah : helo girl! ha ade ape? (sgt brutal)
aku : abh ktne?


abah : kt lua ni. ade ape? (aku tau la kt lua sbb tu aku tny. ish x paham bahasa tol abh aku ni. haha)


aku : nnt balik tlg beli kn ayam. org nk msk. ngeeee~


abah : ha? ko nk masak? masak ape? (malu aku sume x caye aku nk masak haha)


aku : yelaaa..beli jelaa..aku nk msk ayam masak merah.


abah : ok²..nnt abah beli. lewat skit la ye.


aku : ok.............( mcm nk suro balik cepat je. tp x mampu sbb nama pn kirim kn)







tgk tv smp la abah aku blk..lastly abg ngan kakak ipar aku yg blk..dn dh beli kn ayam pn..aku mls nk trn..tu yg men kirim je..lg pn x suke g kedai beli ikan or ape² yg berkenaan dgn masakan ni..huhu..ish ssh tol jd pompuan cm aku ni. ape pn x boleeyyyy..haha..sabo jelaaa..




ayam dh ade,aku pn start la operasi memasak..haha..sambil di aja oleh adik aku. kakak ipar aku msk toy yam campor..pergghhh layan..sedapp..aku tgk jelaa..xley mkn lg..kne tggu En.Kekasih..padahal dh lapa gile..hmmm..




x lama tu msg dr En.Kekasih yg die otw..ok..tunggu lg..x smp stgh jam die kate dh smp..seronok rasa nyaaa..hehe...gedix. smp² je aku trus bubuh nasi..nmpk sgt aku lapa..haha..then mkn² yg x pandang kiri kanan.. oh lupa menu makanan adalah







  • Tomyam campur (cendawan,bunga kobis,carrot,isi ayam,udang, lg ape eh..lupeeee)


  • Ayam masak merah






    pic je yg aku sempat snap. yg lain lupe..haha..







  • Ulam petai ngan sambal belaca







  • Sohun dgn kacang botol buat cm pecal. sedapppp







  • Air laici..







  • nyam nyam nyamMmmMm..hehe




itu la menu nye..sambil mkn berborak dgn En.Kekasih






ddy : my msk sendiri ke? btol ke my masak?



aku : btol la my msk. np x caye? tp mira (adik aku) aja..



ddy : sengehh sinis..x malu ke mira aja..



aku : alaaaaaaa..yg penting blaja.huh (melenting sambil wt muka)






x lama tu aku tny En.Kekasih..






aku : dy, sedap x my masak? (nk kn komen)



ddy : sedap sayang. pandai my masak..



aku : x kate ape²..trus kn makan sambil senyum² sbb sukeeeee..



ddy : tp kn sayang,law manis sikit & pedas mmg lg terbaik..



aku : hmmm yeke..ok next time k.



ddy : tp dh ok dh ni..sedap jgk..cukup rasa. tp xley lwn mama..mama msk lg sedap..nnt my blaja ngan mama k..pape pn my dh pandai msk. hehe









(otw tgk movie..edit by Amirul Haris) hehe






banyak lg kami borak kn lg..tp cm mls nk taip..huhu..segala nya malas aku ni..ape nk jd daaa...haha..yg best nye aku mkn setiap kali nk suap mesti ade petai..febret tuh..tp EnKekasih x mkn..kate nye busuk nnt..haha..aku peduli ape busuk ke ape..mkn je..hahahahaha..lps mkn lepak² tgk tv mak abah aku pn blk..aku trus g mandi...panas..dn nk keluar kn..tgk moviee..mandi la..kang bau petai lak..mmuahahahaah...dh mandi siap² kua g curve..situ je tmp kami tgk movie..selesa dn serasi..hehe..tgk cite "Blitz" xtau la btol ke x ejaan tu..huhu..ok la cite die..byk langsi..haha..lps movie jln² pusing² buang myk..hahaha..then balik laaa..dh penat dn ngantok..






p/s : thanks syg belanje moviee..ilusm..to readers,sori pic x byk..xdan nk snap la..heeee~